ANBI en fiscaal aantrekkelijk doneren

De Stichting Droomhuis Hoeksche Waard is een ANBI (Algemene Nut Beogende Instelling). Het RSIN/fiscaal nummer is 860764278. De ANBI status maakt het mogelijk om fiscaal aantrekkelijk te doneren. Volgens de regeling “giften” kan namelijk een gift aan de Stichting voor 100 % als aftrekpost bij de aangifte inkomstenbelasting of vennootschapsbelasting worden opgenomen.

Er zijn wel voorwaarden aan verbonden voordat een gift aftrekbaar is.
Voor gewone giften is er een drempelbedrag. Alleen het bedrag dat u meer geeft dan het drempelbedrag is aftrekbaar. Het drempelbedrag is afhankelijk van de hoogte van uw inkomen.

U kunt van uw gift ook een periodieke gift maken. Dit is voor minimaal vijf jaar. Voor meer informatie over periodieke giften kunt u op de website kijken van de belastingdienst of contact opnemen met onze penningmeester.

De overeenkomst periodieke giften kunt u hier downloaden. De ingevulde overeenkomst kunt u opsturen naar: Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.

Voor bedragen en percentages zie de gift calculator op ANBI.nl. Voor meer informatie zie ook de website van de Belastingdienst.

Stichting Droomhuis Hoeksche Waard

Huizingastraat 10
3261 SK
Oud-Beijerland

T: 06-23008089

Voorzitter: I. van der Werf

Penningmeester: S. Smaal
Secretaris: J. van Schaik

RSIN: 860764278
Samenwerking & Certificaat

Een eenmalige gift: Altijd welkom!

Ons bankrekeningnummer is: NL90INGB0007199874
t.n.v. Stichting Droomhuis Hoeksche Waard.