Over Stichting Droomhuis

Wij dromen van een huis voor tenminste tien jonge mensen met een verstandelijke beperking. Een huis waar zij zich veilig en thuis voelen en het gezellig hebben met elkaar. De mensen die hen begeleiden, werken bij hen thuis. Een praatje, een kopje thee, dat is belangrijk.

Het huis is bestemd voor jonge mensen met een verstandelijke beperking en eventueel een lichte lichamelijke beperking. Het is fijn als de jongeren ongeveer dezelfde leeftijd hebben en raakvlakken hebben met elkaar. De verbondenheid die ze met elkaar hebben, kunnen ze voortzetten in het gezamenlijke wooninitiatief.

Sanne, Wendy, Sabine & Anouk

Dromen waarmaken

Om deze droom waar te maken hebben we naast een geschikte locatie en goede zorg ook geld nodig. Hiervoor zijn er diverse acties bedacht, van een “ladies night” en kledingbeurzen tot een benefietconcert. Uw steun kunnen wij hierbij goed gebruiken!

Daarnaast kunt u ook zelf iets opzetten, bijvoorbeeld een rommelmarkt, een sponsordiner, een sponsorfietstocht enzovoorts!

©Stichting Droomhuis HW

Onze droom

We willen graag in 2025 een mooi huis gerealiseerd hebben in de Hoeksche Waard. Een huis waar de jongeren met elkaar kunnen opgroeien in een levensloopbestendig pand. We dromen van een plekje aan de rand van een dorp met verschillende voorzieningen. Er is inmiddels een locatie gevonden in het centrum van Numansdorp.

Zo kunnen ze makkelijk boodschappen doen, naar de sportschool, zwembad of een andere activiteit gaan. Het is fijn, wanneer er ruimte is om het huis, om buiten te kunnen zitten, te eten of gezellig samen te zijn.

In dit droomhuis willen we dat onze kinderen zich veilig en vertrouwd voelen, samen kunnen zijn, maar ook een plek voor zichzelf hebben. Op het moment dat er een kamer of appartement vrijkomt in het huis kunnen anderen, die voor dit plekje in aanmerking willen komen, dit bij ons kenbaar maken.

We zijn sinds 2017 bezig met onze droom en hopen na verloop van tijd steeds meer de zorg voor onze kinderen los te kunnen laten en over te dragen. Wij laten ze meer los, maar er komt een warm thuis voor terug.

Arne, Twan & Niels
Mart, Sebastian & Lars

Voorzitter:

Secretaris:

Penningmeester:

Bestuurslid: Sigrid Orgers
Bestuurslid: Victor de Leeuw

Op 20 december 2019 zijn wij officieel Stichting Droomhuis Hoeksche Waard geworden en bestaat ons onbezoldigd bestuur uit betrokken mensen met kennis van zaken op diverse vlakken.

Wat doet het bestuur?
We zijn als Stichting nu een rechtspersoon, zodat we als zodanig afspraken kunnen maken met de zorgaanbieder, en alle andere partijen die mee bouwen aan het initiatief. Het bestuur ontvangt geen beloning.

Helpt u mee onze droom waar te maken?

Kom in actie en help ons mee. Wij kunnen uw steun goed gebruiken!

Of bel ons via 06-23008089

Stichting Droomhuis Hoeksche Waard

Huizingastraat 10
3261 SK
Oud-Beijerland

T: 06-23008089

Voorzitter: I. van der Werf

Penningmeester: S. Smaal
Secretaris: J. van Schaik

RSIN: 860764278
Samenwerking & Certificaat

Een eenmalige gift: Altijd welkom!

Ons bankrekeningnummer is: NL90INGB0007199874
t.n.v. Stichting Droomhuis Hoeksche Waard.