Missie, Visie & Strategie

Missie
Stichting Droomhuis Hoeksche Waard wil een kleinschalige woonvorm realiseren in de Hoeksche Waard voor een groep van ongeveer negen jongeren met een verstandelijke en/of meervoudige beperking. De woonvorm biedt hen de mogelijkheid om begeleid te wonen in de directe nabijheid van hun sociale netwerk. Dit netwerk houdt uiteraard de naaste familie in, maar de woongroep is ook een onderdeel van het sociale netwerk.

Mart, Arne, Lars, Twan, Niels & Sebastian

Mart, Sebastian, Lars, Arne, Twan & Niels

Sanne, Wendy, Sabine & Anouk

Mart, Arne, Lars, Twan, Niels & Sebastian
Wendy & Sanne

Visie
De woonvorm biedt een veilige en vertrouwde thuissituatie voor de jongeren waar zij met elkaar hun leven kunnen leiden en ouder kunnen worden. Vanuit de woonvorm zal iedere bewoner zijn eigen maatschappelijke leven leiden, bijvoorbeeld door op werkdagen dagbesteding te bezoeken en daar de benodigde ondersteuning voor ontvangen.

In de weekenden zijn de jongeren samen thuis en worden zij bij activiteiten in en om de woonvorm begeleid (boodschappen doen, klussen in de tuin e.d.). De woonvorm zal geen dagbesteding aanbieden.

Strategie

Om deze woonvorm te realiseren hebben de ouders van deze jongeren zich georganiseerd in Stichting Droomhuis Hoeksche Waard en contact gezocht met zorgverlener Stichting Cavent vanwege hun kennis over zorg en de financieringen daarvan. Het doel van Stichting Droomhuis Hoeksche Waard is: het verwezenlijken van de gedroomde woonvoorziening, door een passende locatie en woning te vinden en/of te realiseren, waar voor elke jonge bewoner de benodigde zorg wordt geleverd.

Om dit te realiseren heeft de stichting een bestuur aangesteld met goede kennis van zowel financiële, juridische, bestuurlijke en zorgzaken. Omdat binnen de groep ouders niet voldoende kennis over de genoemde aspecten aanwezig is, heeft de stichting buiten de groep ouders gezocht naar deskundigen.

Als voorzitter is mevrouw Ina van der Werf-Weeda gevraagd. Met haar kennis van de zorg, maar ook haar enorme ervaring op bestuurlijk niveau, is zij van grote waarde voor de stichting. Deze ervaring heeft zij onder andere opgedaan als wethouder van de gemeente Oud-Beijerland van maart 2010 tot en met december 2018.

Als penningmeester is Sandra Smaal-Oosterman gevraagd. Zij heeft veel ervaring als accountant en is bekend met de fiscale wereld.

Voor het bieden van de zorg wordt een beheerders- of een ondernemersechtpaar gezocht die in een samenwerkingsverband met Stichting Cavent de woonvoorziening zal leiden. De samenwerking met de zorgverlener Stichting Cavent wordt nadrukkelijk benoemd, om continuïteit van de zorg te kunnen borgen (als ‘verzekering’ in het geval dat het beheerders- of ondernemersechtpaar zou uitvallen).
Stichting Droomhuis Hoeksche Waard

Huizingastraat 10
3261 SK
Oud-Beijerland

T: 06-23008089

Voorzitter: I. van der Werf

Penningmeester: S. Smaal
Secretaris: J. van Schaik

RSIN: 860764278
Samenwerking & Certificaat

Een eenmalige gift: Altijd welkom!

Ons bankrekeningnummer is: NL90INGB0007199874
t.n.v. Stichting Droomhuis Hoeksche Waard.