Waar komt ons droomhuis?

We willen graag in 2025 een mooi huis gerealiseerd hebben voor een groep jonge mensen met een verstandelijke beperking in de Hoeksche Waard. We hebben inmiddels een locatie gevonden in Numansdorp met in de buurt verschillende voorzieningen. Zo kunnen ze lopend boodschappen doen, naar de sportschool, zwembad of een andere activiteit gaan. Het is fijn als ze de ruimte hebben om buiten te kunnen zitten, een balletje kunnen trappen of buiten kunnen eten. In dit droomhuis willen we dat de jongeren zich vertrouwd en veilig voelen, samen kunnen zijn, maar ook even alleen als ze dat willen.

Zorg

Op advies van zorgverlener Cavent, die betrokken is bij het plan, hebben de ouders al diverse woonvormen bezocht, binnen en buiten de Hoeksche Waard. Hierdoor hebben we met elkaar bedacht hoe we de zorg graag gerealiseerd willen hebben.

Wonen

Wat dit initiatief onderscheidt van de reguliere zorg is met name de keuzevrijheid met wie je samen gaat wonen. Deze jongeren (en hun ouders) kennen elkaar en kiezen voor elkaar. Het is prettig om te wonen bij mensen waar je voor kiest.

Elke bewoner huurt een eigen appartement met een zit- slaapkamer met eigen sanitair.

Daarnaast willen we bij de woonvoorziening gemeenschappelijke ruimtes, waar de bewoners bij elkaar kunnen zitten. De reguliere zorg voorziet hier niet in.

Stichting Droomhuis Hoeksche Waard

Huizingastraat 10
3261 SK
Oud-Beijerland

T: 06-23008089

Voorzitter: I. van der Werf

Penningmeester: S. Smaal
Secretaris: J. van Schaik

RSIN: 860764278
Samenwerking & Certificaat

Een eenmalige gift: Altijd welkom!

Ons bankrekeningnummer is: NL90INGB0007199874
t.n.v. Stichting Droomhuis Hoeksche Waard.